nuffnang

Monday, September 24, 2012

Penat, pening & migrin...

Assalamualaikum w.b.t

Dah beberapa hari x up-date... rindu memang rindu tapi sekarang sibuk sangat la... kat ofis memang x boleh nak buat benda lain... madam asyik suruh itu suruh ini... macam-2 la... harap-2 esok x der meeting unit. penat la...

Pagi tadi pecah record... sampai ofis jam 6.20 a.m... biasanya waktu tu baru nak kuar rumah... ni semua gara-2 si IB tu la... hujung minggu langsung x tenang fikiran aku nih... asyik dok pikir pasal kerja kat ofis... tp pagi td nasib baik En.H berjaya siapkan report tu... boleh la madam pergi meeting dgn pengarah. tp esok lusa tunggu la plak apa yang nak kuar... si IB tu datang-2 membebel 1 ofis pasal report tu... dia ni pun satu... bg dah la waktu lagi 15mnt nk balik... mana sempat nak buat semua tu... tu pun nasib baik si M 2gu aku sampai 6.45 p.m... kalau x buat la aku sorang-2. Tq pada semua yg membantu...

Pagi tadi si N dan si S keluar cari makanan... aku cover la ckp pergi pejabat HR pasal pengesahan jawatan... tgh aku leka kat dalam blk Pn. A boleh plak dgr suara madam terjerit kat depan ofis... berlari aku pergi nk xplain. punya la mengigil aku nk jawab...

madam: mana pergi semua org? 1 org pun x ade kat ofis... saya mau tya apa2 pun x ade org....
aku: N dan S pergi HR htr dokumen utk pengesahan jawatan.
madam: semua pergi ker? mana boleh semua pergi...
aku: maaf puan td mereka dah bagi tau saya nk pergi htr dokumen tu penting puan nak cepat...
madam: x kan semua pergi...
aku: dua saja pergi N dan S (ulang aku lagi. jelas skali suaraku terketar-ketar.
madam: habis R mana? (mata dia dah terjengil macam nak terkeluar pandang aku. suara dia usah cakap la... rasanya nak roboh ofis tu... En. D pun cepat-2 kluar dr ofis buat-2 check peralatan yang ada kat depan meja N)
aku: R kat bilik meeting tgkt bwh... kan ada lab...
madam: buat apa kat bawah kata blm mula lagi...
aku: buat persiapan puan...
madam: persiapan bukan hari ni mau buat... last week mesti dah siap... hari duduk terus start meeting. (mata dia masih memandang sekeliling)
aku: entahlah puan mungkin stanby kot.
madam: M mana? saya x ada nampak dia...
aku: (toleh kiri kanan. x tau nak jawab M pergi mana walau aku tau dia ada dalam bilik Tn Z. tiba-2 dengar suara M menjawab fuh lega giler aku)
M : saya puan. saya kat belakang tadi.
madam: awak pergi mana? sekarang waktu kerja knapa jalan-2 sana sini. jgn jalan-2 lagi duduk kat meja buat kerja...
M: baik puan saya sejuk sgt tadi masuk ambik jaket...
madam: tak kan ambik jaket lama sangat. saya sudah kluar masuk- keluar masuk banyak kali tapi nampak awak...
M: Baik puan. maaf. (kesian M)
madam: (belum puas hati)mana Z?
aku: dia kat lab...
madam: buat apa kat bawah dating ker?
aku: mungkin stanby persiapan puan.
madam: panggil dia naik saya mau jumpa.... (aku terus berlari ke belakang cari no. h/p tn Z dan call dia)

*** kalau hari-2 macam ni x sampai 1 bulan aku boleh kena sakit jantung... baru masuk minggu ke-2 aku   ganti tmpat CC aku dah kelam kabut. macam mana hari-2 seterusnya selama 50 hari lagi sekurang-2nya....

*** Ya!! Allah tabahkan hati hamba mu menghadapi dugaan ini.... Amin Ya Rabbal Aalamiin.

Luv: Princess Diary

No comments :

Post a Comment